sidenote

Nem jártam még a Millenáris Velodromban, s mivel tegnap úgyis a közelben volt dolgom, a meteorológiai tavasz kezdetén bementem, megnéztem és lőttem pár képet.

A Millenáris egy elsősorban stéherversenyekre optimalizált geometriájú 412 méter hosszú feszítettbeton pálya. Hajós Alfréd és Mattyók Aladár az 1928-as átépítésnél 110-120km/h sebességre tervezték. A Milli ilyen szempontból különleges: ma rövid (akár csak 166m hosszú) parkettás pályákat építenek, amik gyakran lényegesen laposabbak a Millinél, és stéherversenyekre alkalmatlanok. […]

Millenáris Wiki

A pálya hatalmas, a kanyarok dőlésszögét pedig alig akartam elhinni, a hely viszont elég lerobbant, szerencsére ez nem sokat ront a hangulaton, még úgy sem, hogy így a tél végén még ugye teljesen kihalt. Kicsit körülnéztem a neten, és örömmel tapasztaltam, hogy vannak még fanatikus bringások, rajongók, akik még használják a Millit. Lesz még egy frankó old timer összejövetel május 1-jén, ahova mindenképp kimegyek, mert akkor talán sikerül megtapasztalni azt az igazi hangulatot, amit a Milli fénykorában közvetített.

De jöjjön a lényeg. Íme a fotók:



 

Millenáris Velodrom

Dear Esther is a ghost story, told using first-person gaming technologies. Rather than traditional game-play the focus here is on exploration, uncovering the mystery of the island, of who you are and why you are here. Fragments of story are randomly uncovered when exploring the various locations of the island, making every each journey a unique experience. Dear Esther features a stunning, specially commissioned soundtrack from Jessica Curry.

Forget the normal rules of play; if nothing seems real here, it’s because it may just be all a delusion. What is the significance of the aerial – What happened on the motorway – is the island real or imagined – who is Esther and why has she chosen to summon you here? The answers are out there, on the lost beach and the tunnels under the island. Or then again, they may just not be, after all…

About Dear Esther » Dear Esther

https://www.youtube.com/watch?v=D7VJ4lP-05A

Volt olyan pillanat, amikor kb. azt éreztem, mint a 2001: Űrodüsszeiában, amikor a Holdon állnak és mézik a monolitot, volt valami hasonló zene, de semmi paráztató, mint a horrorokban, de mégis felállt a hátamon a szőr.

Egy másik nézőpont egy barátomtól:

azert nezd meg, hogy mikkel jatszunk 05:32:06 PM
csupa ilyen indilofasszal 05:32:11 PM
meg retro gamékkal 05:32:14 PM
merigy a quake akarhanyat mar nyilvan leszarjuk 05:32:24 PM
szoval oregszunk 05:32:28 PM

Benne van ez is. Öregszünk.

Életem egyik legjobb játéka, ott van a Morrowind és a TTD mellett.

Egy másik, szintén elmés meglátással zárok:

ebben gyakorlatilag csak menni kell 05:32:51 PM
null interakcio, csak igy bamulsz, befogadsz 05:33:01 PM
es probalod osszerkani, hogy miafasz van 05:33:08 PM

És valóban.

7 Euró. Ennyit, sőt többet is megér.

As Ubuntu expands onto new form factors, with an increasingly definitive visual identity and brand, it is important to ensure that the theme of Ubuntu is reflected in all aspects of the experience. The auditory experience of Ubuntu must be included in this theme to maintain an immersive environment and consistency with the brand.

Ubuntu sound theme design « Canonical Design

Röviden, tömören arról van szó, hogy a Canonicalnél végre nekiláttak az Ubuntu hangok tervezésének, hogy a majd’ két éve megújított brandjük még profibb, egységesebb legyen.

Ideje volt már, hogy ezt meglépjék, mert az Ubuntu Sound Theméje eléggé le van maradva a vizuális dizájn mögött. Kérdés, hogy lesz-e még elég idő a következő kiadás előtt befejezni a hangok megújítását, mert a 12.04, kódnevén Precise Pangolin ugye április végén érkezik.

Mindenesetre a február 7-én meghirdetett első hangokra vonatkozó kiírásra rengeteg pályamunka érkezett. Ezeket érdemes meghallgatni, és kitölteni a hozzájuk tartozó kérdőívet. Egy kis feedback senkinek sem árt meg, aki szeretné, hogy az Ubuntu 12.04 ne csak stabil legyen, hanem szépen is szóljon.

[B:]Other rappers dis me
Say my rhymes are sissy.
Why?
[J:]Why?
[J&B:]Why?
[B:]What?
[J:]Why exactly?
[B:]What? Why?
[J:]Be more constructive with your feedback, please. Why?
[B:]Why?

Flight of the Conchords – Hiphopopotamus Vs. Rhymenoceros

A WARP család további tagokkal bővült, utolsó verziója a WARP 4, mely újabb áttörés volt az operációs rendszerek piacán. Miközben megőrizte az OS/2-re jellemző masszív, roppant üzembiztos felépítését, olyan kényelmi funkciókkal bővült, amelyek segítik és gyorsítják a munkát. (Pl. a VoiceAssist – a szövegszerkesztő beszéd után készíti a szöveget, teljesen szükségtelenné válik a billentyűzet, vagy a Netscape Navigator, amely az interneten való barangoláshoz használja a hangvezérlést.)
Ma már nem árulja az IBM az OS/2-t, és a támogatását 2006 végén megszüntette.

Időutazás a ZX81-től napjainkig (2.) – LOGOUT.hu

Nem tudom mit írhatnék… Az OS/2 rendszerek megelőzték a korukat. Egyszerűen gyönyörű.

 
 
 
 

További leírások, képek, unofficial support:

Using a makefile for large LaTeX projects is a real time saver if you don’t use LaTeX IDEs (e.g. Texmaker, TeXworks). For example some of my friends have to log in to a central server, which provides the same LaTeX setup for everyone in their institution, to compile their documents. In this particular case using make is a must do! thing if you don’t want to fiddle around keeping track of which was the last command you executed or whether your pdf is up to date.

So, what are these makefile and make things?

Make is a tool which controls the generation of executables and other non-source files of a program from the program’s source files.

Make gets its knowledge of how to build your program from a file called the makefile, which lists each of the non-source files and how to compute it from other files. When you write a program, you should write a makefile for it, so that it is possible to use Make to build and install the program.

[…]

Make figures out automatically which files it needs to update, based on which source files have changed. It also automatically determines the proper order for updating files, in case one non-source file depends on another non-source file.

GNU Make

Here is my standard makefile template for projects utilizing pdflatex and bibtex (also downloadable at the end of the post):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
# Makefile for my LaTeX project

# LaTeX
LC=pdflatex

# Bibtex
BC=bibtex

# The main tex file (without extension)
MAIN=main

# The tex files that are included in the project's main tex file
DEPS=./tex/chapter1.tex ./tex/chapter2.tex ./tex/chapter3.tex

MIDTARGET=$(MAIN).pdf

# The desired filename
TARGET=myprojectv01.pdf

.PHONY: clean show all

all: $(TARGET)

$(TARGET): $(MIDTARGET)
    cp $(MIDTARGET) $(TARGET)

$(MIDTARGET): $(MAIN).tex $(MAIN).aux
    $(BC) $(MAIN).aux
    $(LC) $(MAIN).tex
    $(LC) $(MAIN).tex

$(MAIN).aux: $(MAIN).tex $(DEPS)
    $(LC) $(MAIN).tex

show: $(TARGET)
    xdg-open $< &

clean:
    rm $(MAIN).out $(MAIN).aux $(MAIN).toc $(MAIN).lof $(MAIN).lot $(MAIN).log \
$(MAIN).bbl $(MAIN).blg $(MIDTARGET) $(TARGET)

I won’t go into the details, but if you want to complement this makefile for using latex instead of pdflatex then you’ll have to create another middle target for creating the dvi file. For those who’ll use this makefile in a non-X environment don’t use the show target beacuse xdg-open is meant to be used under X.

I think the GNU Make Manual is detailed enough to understand what I was talking about. But feel free to contact me if you have any questions.

Download: makefile.tar.gz

A coming of age story taking place in the 1960’s, the story tells about two young men and their passion for jazz music.

Sakamichi no Apollon – Wikipedia

https://www.youtube.com/watch?v=nzY6Y-AHEaw

Shinichiro Watanabe, a Cowboy Bebop és a Samurai Champloo rendezőjének új sorozata. A fantasztikus zene garantált!

Máris az „év animéje”-ként emlegetik, pedig csak áprilisban kezdik majd vetíteni.

Itt az újabb magic! Még a héten lecsekkolom, de most legyen elég egy screenshot és egy videó Mark Shuttleworth-től.

This is the HUD. It’s a way for you to express your intent and have the application respond appropriately. We think of it as “beyond interface”, it’s the “intenterface”. This concept of “intent-driven interface” has been a primary theme of our work in the Unity shell, with dash search as a first class experience pioneered in Unity. Now we are bringing the same vision to the application, in a way which is completely compatible with existing applications and menus.

Mark Shuttleworth » Introducing the HUD. Say hello to the future of the menu.

https://www.youtube.com/watch?v=w_WW-DHqR3c

Nem tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek, mindenesetre egy 720p-s videónak jobban örültem volna.

<embed src="http://www.kidam.tv/_sites/KIDAM/player/player.swf" height="416" width="705" bgcolor="0x000000" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" flashvars="&author=Kidam&autostart=false&backcolor=0x000000&date=2010&description=(extrait%20de%3A%20Erik%20Truffaz%20-%20EPK)&file=http%3A%2F%2Fwww.kidam.tv%2FFLV%2FEPK_Truffaz.flv&frontcolor=0xcccccc&lightcolor=0xff7f00&plugins=viral-2&skin=http%3A%2F%2Fwww.kidam.tv%2F_sites%2FKIDAM%2Fplayer%2Fstylish.swf&viral.allowmenu=true&viral.email_footer=www.kidam.tv&viral.email_subject=video%20sur%20kidam&viral.oncomplete=true">

KIDAM film production

https://vimeo.com/28199826

MIT Laboratory for Automation, Robotics, and Society
Directed by David Mindell

Visualization Design: Yanni Loukissas
Research Assistant: Francisco Alonso

The Apollo 11 visualization draws together social and technical data from the 1969 moon landing in a dynamic 2D graphic. The horizontal axis is an interactive timeline. The vertical axis is divided into several sections, each corresponding to a data source. At the top, commentators are present in narratives from Digital Apollo and NASA technical debriefings. Just below are the members of ground control. The middle section is a log-scale graph stretching from Earth (~10E9 ft. away) to the Moon. Utterances from the landing CAPCOM, Duke, the command module pilot, Collins, the mission commander, Armstrong, and the lunar module pilot, Aldrin, are plotted on this graph. The graph is partially overlaid on a composite image of the lunar surface. Data from the Apollo computer systems, the DSKY (display/keyboard interface to the Apollo computer) and the AGC (Abort Guidance Computer) occupies the bottom of the visualization. Each circle on the graph represents an utterance by one member of the team or ground control, with the size of the circle proportional to the length of the utterance. Lines connecting subsequent utterances represent inquiries and responses between team members. Specific events are labeled, such as computer program changes and program alarms. During a real-time playback, the white line moves across the horizontal axis as audio plays, and the crew’s specific utterances are spelled out to the right. In sync with the human dialog, the AGC and DSKY display values and modes. In these dynamics, one can trace the trading of workload and authority during the critical final phases of landing, and how that workload was offloaded from the lunar module to Houston in response to the program alarms.

Apollo 11 Lunar Landing Visualization, 1969 (2011)

Ez azoknak szól, akik – hozzám hasonlóan – sokat szoptak már a hyperref csomaggal.

Szeptemberben volt egy alkalom, amikor fekvő A4-es méretű lappal kellett dolgoznom. Ez eddig nem ügy, amíg később rá nem jöttem, hogy kell nekem hyperref is. Betöltöttem hát. Ekkor borult fel minden, mert az elkészült oldal valami félig fekete, álló A4-es dokumentum lett. Alászálltam a net legmélyebb bugyraiba, ahol megtaláltam a választ a kérdésemre. Először töltsük be a hyperref csomagot a setpagesize=false opcióval és csak aztán a geometry-t.

1
2
3
\documentclass{memoir}
\usepackage[setpagesize=false, xetex]{hyperref}
\usepackage[a4paper, landscape, xetex]{geometry
}

Ma pedig nekiálltam review-olni egy egy évvel korábbi projektemet. Egy darab kommentet nem írtam hozzá, úgyhogy ezzel el is ment a napom nagy része. Aztán ugyanabba a problémába ütköztem, amibe már egy évvel ezelőtt is. Vagyis a kész PDF-ben az összes bookmarkot egyetlen láncba fűzve, nem pedig szép fát találtam. Újfent alászálltam a mélybe, és egy Debian maintenance levlistán találtam meg a megoldást.

“magyar.ldf” redefines most of the essential commands
that also hyperref must change. A patch would have to
include many of hyperref/driver stuff/nameref, adopted
to magyar.ldf.

Alatta pedig ott volt egy gyönyörű makró:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
\makeatletter
\let\Hy@magyar@saved@refstepcounter\refstepcounter
\addto\extrasmagyar{%
  \let\H@refstepcounter\refstepcounter
  \let\refstepcounter\Hy@magyar@saved@refstepcounter
  \expandafter\renewcommand\expandafter*\expandafter\@ssect
      \expandafter[\expandafter 5\expandafter]\expandafter{%
    \expandafter\def\expandafter\@currentlabelname\expandafter{%
      \expandafter #\expandafter 5\expandafter
    }%
    \@ssect{#1}{#2}{#3}{#4}{#5}%
    \phantomsection
  }%
  \expandafter\Hy@magyar@patch@sect\expandafter{%
    \@sect{#1}{#2}{#3}{#4}{#5}{#6}[{#7}]{#8}%
  }{#1#2#3#4#5#6[#7]#8}{#2}{#7}%
}
\def\Hy@magyar@patch@sect#1#2#3#4{%
  \def\@sect#2{%
    \setcounter{section@level}{#3}%
    \def\@currentlabelname{#4}%
    \ifnum #3>\c@secnumdepth
      \Hy@GlobalStepCount\Hy@linkcounter
      \xdef\@currentHref{section*.\the\Hy@linkcounter}%
    \fi
    #1%
    \ifnum #3>\c@secnumdepth
      \Hy@raisedlink{\hyper@anchorstart{\@currentHref}\hyper@anchorend}%
    \fi
  }%
}
\makeatother

Őszintén megmondom, még nem néztem át tüzetesebben, de eddig minden gondomat megoldotta.